Ekonomi

Yeme-içme pazarında kahvehanelerin payı yüzde 15’e çıktı

Türkiye’de yeme-içme sektörü ekonomik dalgalanmalara rağmen hızla büyümesini sürdürürken, Dealer’ın son araştırmasına göre kahvehanelerin sektördeki payı yüzde 15’e ulaştı.

Ülkemizde yeme-içme sektörünün büyüme ivmesi artarken, pazarın yıldızı kahvehaneler oldu. Kiralama ve perakende hizmetleri danışmanlık şirketi Dealer’ın yaptığı son araştırmaya göre Türkiye’de yeme-içme ve turizm harcamaları 35 milyar doları aşarken, bunun 5,2 milyar doları kahvehanelerden elde ediliyor. Kahvehanelerin pazar payını %15’e çıkardığı bildirilmektedir.

Son dönemde tüketicilerin alım gücünün düşmesinin de etkisiyle restoran tercihlerinin değiştiğini ve kahvehanelerin popülaritesinin arttığını kaydeden Bayi Kurucusu Yahya Pulat, “Türkiye’de yiyecek içecek pazarı, ekonomik dalgalanmalara rağmen büyüme trendini sürdürüyor. Araştırmamız, bölümün kendisini faydalı alanlara göre yeniden şekillendirmeye başladığını gösteriyor. Çalışan sayısından menü kısıtlamalarına kadar birçok alanda yaşanan daralmaya rağmen departman oyuncuları bu zorlukları fırsata çevirmek için yeni stratejiler geliştiriyor.

“Gençler için sosyalleşme alanı: Kahvehaneler”

Kahvehanelerin gençler arasında popülaritesinin artmasının sebebinin buraların sosyal ihtiyaçlara cevap vermesi olduğunu vurgulayan Yahya Pulat, “Kahvehaneler gençlerin sosyalleşebileceği alanlara dönüşürken, bu gelişmeler markalı kahvelerin çoğalmasını tetikledi. Öyle ki, ülkemizde şu anda 37 zincir marka, 2 bin 536 marka bulunuyor.İlk 10 marka pazarın yüzde 70’ini kontrol ederken, şubede binlerce butik marka var. Halihazırda kahvehane işletmesi olan 2.500’e yakın yatırımcı var. Ancak sosyo-ekonomik baskılar nedeniyle bu girişimler yarım kalabiliyor” dedi.

“Franchise ekosistemini verimli bir iş alanına dönüştürüyoruz”

Kahve girişimlerinin birçoğunun başarısızlıkla sonuçlandığını belirten Bayi Kurucusu Yahya Pulat, büyük markaların franchising fırsatının girişimciler için bir fırsat olduğunu belirterek, “Girişimciler için güvenli gelir elde etmenin yolu, saygın markaların franchise ağına katılmaktan geçiyor. . Ancak franchise çatısı altına girebilmek için bazı kriterlerin dikkate alınması gerekmektedir. Kiralama, yönetim, denetim, Ar-Ge süreçlerinde karşılaşılabilecek riskler ve zorluklar için profesyonellerden destek almak gerekir. Ayrıca franchise ekosisteminde iki hedef gruba hizmet veriyoruz.”

“26 yıldır perakende sektörünün büyümesine tanık oluyoruz. Franchise sistemini hem markalar hem de girişimciler için konforlu ve verimli iş alanlarına dönüştürüyoruz. Markaların ve girişimcilerin büyümesini desteklemek için doğru stratejiler geliştirme hedefiyle çalışıyoruz. İlk hizmetlerimiz franchisor’lar ve marka sahibi olmak isteyenlerdir. Müşterilerimizin talep ve hedeflerini göz önünde bulundurarak iş modellerini optimize ederek başarılı olmalarını sağlıyoruz. Piyasada yürümeyecek bir iş modeli varsa onu tespit edip çalıştırıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu